Joopa joo, niin se vaan on, että tämä mun niin kutsuttu 'lomailu' on sen verran bisnepainotteista, että täytyy kesäisten lomavaatteiden sijaan haalia pikaisesti lisää kesäisiä tylsistymisvaatteita. Toisin sanoen asiallisia työvaatteita.

Mutta, kun MÄ EN EHDI! En siis millään ehdi juosta riittävän ahkerasti vaatekaupoilla.

Ja, mä oon vielä niin hemmetin nirso vaatteiden suhteen (oli tyylilaji mikä hyvänsä).

Bisnesvaatteista mulle kelpaa vain:
- ruskeat, tummanharmaat tai ruskea- tai tummanharmaaruudulliset housut, joissa 'sporttinen' leikkaus (eli eivät litistä peffaa)
- ruskeat, oliivinvihreät tai tietyn sävyiset violetit kauluspaidat, joiden materiaali on joustavaa (ei mitään väljiä puuvillalakanoita)
- ruskeat, tummanharmaat tai ruskea- tai tummanharmaakuosiset jakut, jotka eivät ole liian silkoisia (eli niissä pitää olla jotain omaleimaista). Suuri ongelma on lisäksi, että mun tissit eivät ole bisneskokoa eli pienet, vaan jotain muuta. Plus, että vähänkin mielenkiintoisemmat jakut ovat sikakalliita.
- tummanruskeat tai tietyn sävyiset violetit neuleet, jotka eivät ole täysin perusmallia, eivätkä erityisen naisellisia

Mun tavoite-bisnestyyli on jollain tapaa sotilaallinen. (Ja näytänkin helposti sellaiselta, jos mulla on hiukset kiinni ja yllämainitun tyyppiset tamineet päällä.) Toisaalta haluan näyttää varakkaalta, sillä siitä on etua palkka/palkkiotoivetta esittäessä. (Ja, muutenkin.) Hassua on, että rahaa annetaan mieluummin sille, jolla sitä jo on, tai joka onnistuneesti esittää sitä omaavansa...

Muutenkin ihmiset palvovat jollakin omituisella innokkuudella (jota eivät varmaankaan itse tiedosta) VALTAA. Jos osoittaa (vaikka vain ulkoisella olemuksellaan) omaavansa valtaa/kunniaa/mammonaa, niin sitä saa yhä vain lisää... Outoa!

Hmm... Pukeutumisasioissa ja ehdottomasti aivan kaikessa muussakin, mun esikuvahenkilö on edesmennyt isotätini, joka oli kaikkien mielestä erittäin merkittävä ja ihailtava ihminen ja kaiken kukkuraksi äärettömän vaikuttava ulkoisesti. Mä en missään tapauksessa kuvittele (koskaan) pystyväni (miltään osin) samaan, mutta jos edes pieniä vaikutteita olen saanut, niin hyvä!

Tuleepa tästä mieleen, että kun mua taannoin yritettiin 'kasvattaa ladyksi', erään tuttuni toimesta, en voinut muuta kuin hihitellä hiljaa mielessäni. Ei muhun tehoa sellaiset tyyliniksit ollenkaan. Ei mun mielestä hieno nainen ole se, jolla on eniten meikkiä, sileimmät sääret, hoikin vyötärö ja viimeisen trendin mukaiset vaatteet. Eikä se, joka käyttäytyy alistuvasti, mielistelevästi tai epäaidosti.

Mun naisihanne on AIVAN toisenlainen! Hieno nainen on ennen kaikkea sivistynyt, hyvän itsetuntemuksen ja itsetunnon omaava, sosiaalisesti vastuullinen, hyväkäytöksinen (ja hallitsee myös etiketin hienoimmat nyanssit, jos tilanne sitä vaatii), yhteiskunnallisesti aktiivinen tai vähintään omalla alallaan eteenpäin pyrkivä.