Tänään koin pienen oivalluksen ruokaostoksilla ollessani. Yhtäkkiä, ekaa kertaa elämässäni tiedostin, että joku on todella poiminut jokaisen omenan, jonka minä puolestani vaivattomasti keräilen ostoskoriini.

Kaupassa käynti on niin rutiini. Kaupasta saa mitä haluaa.

Yleensä tosiaan kuljeskelen hyllyjen välissä toistellen mielessäni ajatusta: "Mitä mä nyt haluun?" Ehkä mun kannattais vaihteen vuoksi kysellä, että: "Mitä mä nyt saan?" Sillä onhan se nyt aika fantastista, että saan sitä mitä haluan ja tarvitsen!

Kaikki eivät saa. Joku vaan poimii niitä omenia mulle, eikä ehkä itse saa paljon mitään. Paljonko omenanpoimija saa palkkaa? Tuleeko omenat Puolasta? Eikö siellä ole aika köyhä meininki? Ostamani kaalinkerä taisi ainakin olla unkarilainen.

st-06-257x.jpg

Noh; omenat tai kaali tuskin ovat niitä tuotteista ongelmallisimpia, siksi kai en ole niitä koskaan ennen ajatellutkaan. Vastaisuudessa aion ajatella ja oppia olemaan kiitollinen. :)