Miks olemassaoloa pitää ilmentää tekemisen kautta?

Miksi minä olen arvokkaampi kansalainen, jos olen käyttänyt päiväni vaikka siivoamiseen ja shoppailuun, kuin jos olen nukkunut koko päivän (niinkuin muuten olen)?

Tietenkin siksi, että liike kuluttaaa, liikkumattomuus ei. Ja, kunnon kansalaisen täytyy jollain tavalla kuluttaa kaiken aikaa.

Nukkuva minä ja kulutus:
- ravinnnon kulutus vähäistä
- lakanat, patja ja yövaatteet kuluvat ehkä hieman

Siivoava minä:
- valot päällä
- musa päällä
- imuri päällä
- lämmintä vettä kuluu
- ehkä myös jonkinlaisia puhdistusaineita
- siivousurakan jälkeen on aina nälkä

Shoppaileva minä:
- rahaa kuluu
- kuljen todnäk. ratikalla
- kengänpohjatkin kuluvat kaupoissa haahuillessa!

Luin netistä keskustelua kannabiksen laillistamisesta ja huvituin, kun joidenkin mielestä k.o. aineen laillistamisesta seuraava pahin uhkakuva olis se, etteivät ihmiset enää haluais kuluttaa niin paljon! :D